Marcel! Inmiddels ben je alweer een tijdje up and running, maar ik ben benieuwd wat je van je eerste maanden vond. En: waar kwam je ons tegen?
Het begon met LinkedIn. Daar kwam een vacature als hypotheekadviseur voorbij die erg leuk omschreven was. Alleen: de rol was veel te senior voor mij. Ik had nog niet eerder gehoord van Ikbenfrits, maar de missie van Ikbenfrits sprak me aan. Ik ging doorzoeken op de site en vond een junior positie die beter bij me paste. Toen ik hierop solliciteerde, werd ik teruggebeld of ik niet eens wilde komen praten.
Hoe ging je onboarding?
Wat prettig is van de onboarding, is dat je meteen in het diepe wordt gegooid. Ik voerde al snel adviesgesprekken met de klant en van deze vlieguren leerde ik veel. Wat ik ook uniek vind, is dat je bij al je collega’s terecht kunt als je vastloopt. Hetzelfde geldt bij mijn teammanager. Ik kan een moment inprikken in zijn agenda en dan maakt hij tijd voor me. Dit maakt het samenwerken erg makkelijk en kan ik gelijk problemen oplossen.
En waarom wilde je deze rol hebben?
Ik heb al ervaring met hypotheken, maar nog niet eerder klanten geadviseerd. Eerder heb ik in customer service en als acceptant gewerkt, daarom voelde deze rol als een goede vervolgstap. Ik vind het fijn om met mensen te werken en ze ergens mee te kunnen helpen.
Een hypotheek is in dat opzicht eigenlijk een heel mooi product. Het is bedoeld om een huis mee te kopen: de basis van elk gezin en misschien wel het belangrijkste dat er is. Om mensen hierbij te kunnen begeleiden, is bijzonder. De waardering is dan ook groot als alles rond is.
Als er iets fout gaat, hoe ga je hier dan mee om?
Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets verkeerd loopt. Je hebt dan zelf in de hand hoe de klant dit ervaart. Ik ga actief op zoek naar een oplossing en neem de klant mee in dit proces.
Hoe ziet een typische dag er voor je uit?
Ik bereid mijn dagen de avond tevoren voor door te kijken wat er allemaal gepland staat. Hoeveel gesprekken staan er gepland en hoeveel tijd kan ik mezelf geven ter voorbereiding. Door hier al zicht op te hebben, heb ik meer rust. Verder varieert de dag zelf tussen adviesgesprekken, voorbereiding en administratie.
Zie je nog ruimte voor verbetering bij het inwerken?
Wat ik miste zijn kennissessies over specifieke onderwerpen tijdens de onboarding. Hoe is bestaande bouw nou wezenlijk anders in vergelijking tot nieuwbouw? Of wat is er allemaal mogelijk als je duurzame maatregelen neemt? Door hier een training op te geven, ben je op voorhand nog beter voorbereid.
Deze feedback is meteen opgepakt. Er worden vanaf nu kennissessies georganiseerd voor nieuwe adviseurs wanneer ze beginnen. Mooi om te zien dat je in deze open cultuur feedback kunt inbrengen en dat hiernaar geluisterd wordt. Ook als je nieuw bent.
Wil jij ook hypotheekadviseur worden bij Ikbenfrits? Neem dan eens een kijkje bij onze open vacatures en wie weet to snel!