Over Continuous Improvement bij Frits

22 maart 2022 162x

Bij Frits zijn we continu bezig met het verbeteren van onszelf. Adviesgesprekken, rekentools, recruitment cycli: het kan altijd beter, makkelijker of sneller. Het leeft bij alle Fritsers maar met name bij Dominique Vos. Zij is Continuous Improvement Manager en zorgt ervoor dat onze processen net wat strakker lopen. Vandaag interviewen we haar over haar rol en ervaring bij Frits.

Bénine Bijleveld

Continuous Improvement Manager klinkt als een functie van de laatste tijd. Klopt dat?

Eigenlijk niet. Het bestaat namelijk al een tijdje in de productie- en logistieke wereld, waar ik ook vandaan kom. Je kunt het vergelijken met de rol van een Projectmanager, maar dan onderdeel van de operatie en veel breder inzetbaar. Het verschil hierin is dat ik niet alleen projecten kan leiden, maar deze zelf ook inhoudelijk kan uitwerken door bepaalde methodologie te gebruiken. Daarnaast, als onderdeel van het coachteam, krijg ik mee wat er dagelijks gebeurt in de operatie en kan ik hieruit trends en processen analyseren. Met deze informatie ga ik zelf ook actief op zoek ga naar verbeteringen. Dat je zo’n rol ook in de hypotheekwereld tegenkomt, is best uniek. Frits is in een groeifase, wat veel kansen biedt. Je kan linksom of rechtsom een oplossing bedenken: dat maakt het ook zo uitdagend. Belangrijkste is wel, welk idee je ook aandraagt, het moet onderbouwd zijn met data.

Je werkt hier nu twee maanden. Waarom koos je voor Frits?

Om meerdere redenen eigenlijk. De belangrijkste was de missie van Frits, we willen een mooie dienst leveren, zonder opdringerig te zijn. We willen het verschil maken, met als doel het beste resultaat voor de klant. En dat voel je ook echt in het bedrijf. Daarnaast vond ik het heerlijk om vanuit een vaste locatie te werken met een jong team. Oké, en toen ik hoorde dat er een party commissie is, was ik al helemaal om.

Leuk om te horen en we zijn blij dat je aan boord bent! Kun je benoemen waar voor jou de uitdaging ligt bij Frits?

Ik ben er grotendeels om het werk voor de adviseurs makkelijker en efficiënter te maken. Dat doe ik door onder andere met de adviseurs in gesprek te gaan of mee te luisteren met de adviesgesprekken. Tijdens deze gesprekken plaats ik mezelf in de schoenen van de klanten. Je wilt hen niet overslaan in het proces. Wat missen zij? En hoe wordt het voor hen makkelijker en leuker? Daar blijf ik continu mee bezig. Samen komen we tot mogelijke verbeteringen, die we vervolgens uit kunnen werken in projecten.

Kun je misschien een voorbeeld noemen van een project dat je hebt aangepakt en verbeterd?

Laatst heb ik een project afgerond wat meer gericht was op Recruitment. Frits groeit namelijk flink door. Om scherp te hebben hoeveel mensen we nodig hebben om aan de klantvraag te kunnen voldoen, hebben we voorspellingen gemaakt. Die houden ook rekening met de verwachte drukte door marketingcampagnes. Zo weet HR wanneer er mensen aangenomen moeten worden voor het komende jaar en kunnen ze hier op inspelen.

Wat vind je mooi in je baan?

Waar ik blij mee ben is dat bij Frits iedereen continu meedenkt over verbeteren. Alle Fritsers willen elke dag het bedrijf een stukje beter maken en dat maakt je baan leuker. Daarnaast verzamelen we enorm veel data, dit kan ik inzichtelijk maken en vervolgens hier op sturen. En het laatste onderdeel dat deze rol leuk maakt, is dat je bij alle afdelingen betrokken bent. Overal zijn wel verbeterslagen te maken, waardoor je veel mensen uit het bedrijf leert kennen.

En dan als laatste vraag, een schot voor open doel: hoe verbeter je jezelf als Continuous Improvement Manager?

Ik blijf leren en mezelf verbeteren door altijd vragen te blijven stellen. Vragen over processen die ik niet ken of vragen wat ik zelf beter had kunnen doen. Luisteren is hierin ook belangrijk, ik wil daarna actief met deze feedback aan de slag kunnen. Het liefste verwerk ik dit in doelen, zodat de verwachtingen voor mijn omgeving en zeker ook mijzelf helder zijn.

Ben je enthousiast over Frits? Neem dan een kijkje op onze carrièrepagina voor open functies.

IMG_3786-scaled
Auteur: Bénine Bijleveld

Bénine Bijleveld

Bénine heeft haar master in Persuasive Communication gehaald in Amsterdam. Tja en die overtuiging vind je wel terug in onze content. Naast content marketing heeft ze ook een neusje voor social media. Zeg, volg je ons eigenlijk al?