Wij zijn Frits

Wij vinden dat iedereen de beste hypotheek verdient! Het gaat tenslotte om veel geld en jouw thuis.

Onze hypotheekadviseurs gebruiken geen moeilijke woorden of ingewikkelde termen. In jouw dashboard zie jij alles wat zij zien: iedere bank, elke rente en alle voorwaarden. Hierdoor zit jij zelf aan de knoppen en begrijp jij ons hypotheekadvies zó goed, dat je het kunt navertellen.

In deze video maak je met ons kennis. Aangenaam!

         

Wij zijn Frits play Icon

In 2015 begonnen als een buitenstaander

In 2015 keken drie Delftse ondernemers samen naar de hypotheekmarkt en constateerden dat het anders kon; nee: dat het anders móest. Ze waren oprecht verbaasd dat de wereld van het hypotheekadvies zó gedateerd, onnodig ingewikkeld en vastgeroest bleek te zijn. Ze lieten zich omscholen naar hypotheekadviseur en zochten alles tot in de puntjes uit: de kosten, de termen, alle voorwaarden en wie wat nou precies doet in de hypotheekmarkt. Met deze kennis konden ze veel mensen helpen aan een betere hypotheek. Het resultaat? De start van Frits.

Michiel
De hypotheekadviseur die voor 100% aan jouw kant staat

- Michiel

 

Thomas
Met onze slimme tools en adviseurs maak je altijd de beste keuze

- Thomas

 

Joost
Door de slimste software ben je 24/7 op de hoogte van je aanvraag

- Joost

 

Een heel team van ‘Fritsers’

Sinds de oprichting is er een hoop veranderd. Er werkt nu een heel team van ‘Fritsers’ bij Frits. Onze rekentools zijn slimmer en beter geworden (dat worden ze trouwens elke dag). Wij werken samen met de Consumentenbond en steeds meer mensen weten ons te vinden. Iedere dag helpen wij tientallen mensen met de grootste aankoop van hun leven. En daar zijn wij trots op. Wil jij ook meebouwen aan een eerlijke hypotheekmarkt? Bekijk onze vacatures of word Frits-adviseur!

Frits team
ikbenfrits.nl-6987

Contact met Frits

Bij ons krijg je altijd binnen één werkdag antwoord. Je kunt op deze manieren contact met ons opnemen:

Je kunt ons bellen op 020 235 8530.

Per e-mail zijn we bereikbaar via hallo@ikbenfrits.nl.

Wil je advies? Plan dan gratis een afspraak in met een van onze adviseurs.

Heb je een klacht of suggestie? Dat horen we heel graag via klachten@ikbenfrits.nl of natuurlijk via de telefoon.

Ons vergunningsnummer bij de AFM is 12049494.

Persoonlijk hypotheekadvies met het gemak van online

Rating Image 9.6

Kiyoh

1207 Alle reviews
Shield green solid
100% onafhankelijk advies van een gecertificeerde adviseur
Bank green solid
Wij vergelijken alle banken in onze tools en hypotheekadvies
Icon CB
100 euro korting voor leden van de Consumentenbond

Zó fixt Frits de hypotheekmarkt

De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!

Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.

2021
2021

Risico’s van verzilverhypotheken

Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.

Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.

2020
2020

Gedupeerde klanten van Van Lanschot krijgen compensatie na druk van Frits

Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.

2019
2019

Banken maken aflosnota’s transparant

Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.

2018
2018

Frits geeft inzicht in aflossingsvrije hypotheken

Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.

2016
2016

Oversluitboetes systematisch te hoog

Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.

Frits kennisbank

Hypothekenland zit vol met ingewikkelde constructies, termen en voorwaarden. De volgende adviseurs leggen in onze kennisbank je alles stap voor stap uit. In begrijpelijke taal en zonder gedoe. Lees hier de artikelen van:

Meer over hypotheken

Frits hypotheek dashboard

Klanten over Frits

Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.

Kiyoh
1207 beoordelingen
Rating Image 9.6
Heel fijn geholpen door Bertrick
De spannendste aankoop van ons leven: een koophuis! Hierbij heeft Bertrick ons super goed begeleid. Geen enkele vraag was te gek, hij nam de tijd om alles rustig uit te leggen en gaf goed advies. Gesprekken konden zelfs ‘s avonds worden ingepland. Het dasboard heeft ons ook zeer geholpen meer inzicht te krijgen in alle opties. Heel erg bedankt Bertrick!

De spannendste aankoop van ons leven: een koophuis! Hierbij heeft Bertrick ons super goed begeleid. Geen enkele vraag was te gek, hij nam de tijd om alles rustig uit te leggen en gaf goed advies. Gesprekken konden zelfs ‘s avonds worden ingepland. Het dasboard heeft ons ook zeer geholpen meer inzich...

Anouk uit Rotterdam
11-09-2024
Hele duidelijke
Mijn ervaring met de hypotheekaanvraag en de gesprekken met mijn hypotheekadviseur, Niel, was ontzettend positief. Niel was vriendelijk, helder en behulpzaam in elk gesprek. Hij nam ruim de tijd om al mijn vragen zorgvuldig te beantwoorden en zorgde ervoor dat ik het hele proces goed begreep. Zelfs buiten werktijden was Niel beschikbaar toen ik met een dringende vraag zat. Echt topservice! Daarnaast vond ik de Frits-omgeving en de dashboarding erg duidelijk. Het geeft een overzichtelijke weergave van waar je staat in het proces, welke stappen je nog moet zetten en welke documenten nog aangeleverd moeten worden. Kortom, ik zou Frits (en Niel!) zeker aanraden aan anderen!

Mijn ervaring met de hypotheekaanvraag en de gesprekken met mijn hypotheekadviseur, Niel, was ontzettend positief. Niel was vriendelijk, helder en behulpzaam in elk gesprek. Hij nam ruim de tijd om al mijn vragen zorgvuldig te beantwoorden en zorgde ervoor dat ik het hele proces goed begreep. Zelfs...

Pieter uit Huizen
9-09-2024
Goed hypotheekadvies
Graag deel ik mijn positieve ervaring met hypotheekadviseur Marco. Na meerdere hypotheekadviseurs gesproken te hebben bij andere instanties hadden we het idee hier te maken te hebben met een kundige en betrokken adviseur. Marco dacht met ons mee, keek naar onze situatie en luisterde naar onze wensen. De adviezen waren helder en op maat, wat ons vertrouwen gaf in het proces. Wat me vooral opviel, was de snelheid waarmee alles werd geregeld. Binnen korte tijd waren uitgewerkte hypotheekvoorstellen (kwalitatief goed en uitgewerkt) en documenten van de hypotheekverstrekker beschikbaar. Ook offertes en benodigde documenten werden tijdig met de hypotheekverstrekker gedeeld. De communicatie verliep soepel en ik werd steeds op de hoogte gehouden over de voortgang door de backoffice, wat ontzettend prettig was. Ook de prijs-kwaliteitverhouding vind ik goed. Voor de service die we hebben ontvangen, vind ik dat we een eerlijke prijs betalen. Al met al ben ik ontzettend tevreden en kan ik deze partij aan iedereen aanbevelen die op zoek is naar goed hypotheekadvies.

Graag deel ik mijn positieve ervaring met hypotheekadviseur Marco. Na meerdere hypotheekadviseurs gesproken te hebben bij andere instanties hadden we het idee hier te maken te hebben met een kundige en betrokken adviseur. Marco dacht met ons mee, keek naar onze situatie en luisterde naar onze wensen...

Rosanne uit Utrecht
7-09-2024
Snel, duidelijk en meedenkend.
Ik ben met Frits in contact gekomen na een tip gekregen te hebben om hier mijn hypotheekadvies te krijgen. De consumentenbond (waar Frits partner van is), had mij gelinkt aan Ronald en Claudia. Met Ronald heb ik op een erg duidelijke manier begrepen wat ik allemaal moet doen om de hypotheekaanvraag zo soepel mogelijk te krijgen. Claudia was op de achtergrond ondertussen bezig om al mijn aangeleverde documenten te bekijken en aan te geven waar ik iets moest verbeteren. Na een enkele verbetering in een document, was het hele dossier al snel opgestuurd naar de bank. De bank keurde het dossier in 1 keer goed, wat maar laat zien hoe goed Ronald en Claudia zijn. 100% een aanrader!!

Ik ben met Frits in contact gekomen na een tip gekregen te hebben om hier mijn hypotheekadvies te krijgen. De consumentenbond (waar Frits partner van is), had mij gelinkt aan Ronald en Claudia. Met Ronald heb ik op een erg duidelijke manier begrepen wat ik allemaal moet doen om de hypotheekaanvraag ...

Guus uit Arnhem
4-09-2024
Snelle en efficiente manier om je hypotheek onder te brengen
Online gesprekken zijn voor hypotheek aanvragen mijns inziens heel erg geschikt. Scherm delen, direct dingen opzoeken, etc. Het zorgt ervoor dat het proces snel, efficient en duidelijk verloopt. Daarnaast kun je 24/7 je dossier online bekijken, aanpassen en documenten uploaden. Dit was de 5e keer dat ik een hypotheek afsloot of oversloot, waarvan de laatste 2 keer bij Frits. Een verademing vergeleken bij het afsluiten van de andere hypotheken.

Online gesprekken zijn voor hypotheek aanvragen mijns inziens heel erg geschikt. Scherm delen, direct dingen opzoeken, etc. Het zorgt ervoor dat het proces snel, efficient en duidelijk verloopt. Daarnaast kun je 24/7 je dossier online bekijken, aanpassen en documenten uploaden. Dit was de 5e keer da...

Remko uit Breda
29-08-2024
Top
Top

Top

Teun uit Rotterdam
28-08-2024
Snel en makkelijk vertaalt
Soms vind ik dat het hele gebeuren rondom een huis te kopen onnodig complex is. Ronald heeft me geholpen om hier wat meer wegwijs in te worden en stap voor stap de altied door te nemen. Zeker een aanrader als je voor het eerst een huis koopt en dit allemaal nieuw voor je is.

Soms vind ik dat het hele gebeuren rondom een huis te kopen onnodig complex is. Ronald heeft me geholpen om hier wat meer wegwijs in te worden en stap voor stap de altied door te nemen. Zeker een aanrader als je voor het eerst een huis koopt en dit allemaal nieuw voor je is.

Theo uit Amersfoort
26-08-2024
Goed advies en super begeleiding
Vanaf het eerste moment waren wij onder de indruk wat voor ons mogelijk was. De online rekentool gaf ons handvatten om een goed bod te kunnen plaatsen. De begeleiding en advies die wij vanuit diverse adviseurs kregen paste goed bij wat wij zochten. Nadat ons bod geaccepteerd is zijn wij ontzettend goed geholpen in het proces. Dit ging allemaal heel voorspoedig. Bij vragen hadden we vrijwel altijd dezelfde reactie waarmee we wat konden. Goed (onafhankelijk) advies waarbij onze wensen als uitgangspunt werden genomen

Vanaf het eerste moment waren wij onder de indruk wat voor ons mogelijk was. De online rekentool gaf ons handvatten om een goed bod te kunnen plaatsen. De begeleiding en advies die wij vanuit diverse adviseurs kregen paste goed bij wat wij zochten. Nadat ons bod geaccepteerd is zijn wij ontzettend ...

Daan uit Rotterdam
22-08-2024
Duidelijk, rustig en super vriendelijk
Ik ben geholpen door Judie Liu, een echte onafhankelijke en eerlijke hypotheek expert. Ze heeft mij uitstekend geadviseerd over het sluiten van een overbruggingskrediet en nieuwe hypotheek voor mijn ouders. Ze was heel geduldig, luisterde goed naar alle vragen, kan super duidelijk uitleggen en daarbij is ze ook heel vriendelijk. Zo ging het afsluiten van de hypotheek heel snel en voorspoedig. Zij zorgde ervoor dat ik elke stap goed begreep en ik voelde me echt gesteund bij het georganiseerd krijgen van zo'n belangrijke stap. Ik gun iedereen zo'n adviseur!

Ik ben geholpen door Judie Liu, een echte onafhankelijke en eerlijke hypotheek expert. Ze heeft mij uitstekend geadviseerd over het sluiten van een overbruggingskrediet en nieuwe hypotheek voor mijn ouders. Ze was heel geduldig, luisterde goed naar alle vragen, kan super duidelijk uitleggen en daarb...

Nina uit Krommenie
22-08-2024
Hypotheek adviesprocess onder de maat, wel goede klachtenbehandelaar / natraject
Afhandeling (9/10): Na het delen van onze ervaringen over het verloop van het traject is er door een bekwame en ervaren adviseur van Frits contact opgenomen om onze feedback uitgebreid te bespreken, zijn hier acties uit voort gekomen die Frits in the vervolg neemt om herhaling te voorkomen (wat transparant is teruggekoppeld) en zijn we snel tot een oplossing gekomen voor de ontstane situatie. Onze dank gaat uit naar onze klachtenbehandelaar Traject (3/10):Al met al een partij zonder heldere voorwaarden (1), die de regels niet goed kent wanneer een beetje van de standaard afgeweken wordt (2), persoonlijke afspraken tussen client en adviseur niet nakomt (3) en fouten maakt in dossierkennis en huidige rentestanden (4), het proces niet doorloopt en niet open staat voor evaluatie (5). Dit heeft aanvraag 0.18% rente gekost, vertraging en heleboel stres. Geef paar honderd euro meer uit, en je wint de kosten van duurder advies makkelijk terug. 1) Belangrijk om te weten, Frits vraagt maar 1 hypotheekofferte aan bij een hypotheekverstrekker. Voor elke extra offerte bij een andere verstrekker betaal je 500euro. Wij waren hier van te voren niet over ingelicht, en dit staat ook niet op de website. 2) Inkomensdeel week wat af van de standaard, door adviseur gezegd dat dit goed zou komen. Hypotheekaanvraag werd na 8+ werkdagen afgekeurd, ondertussen waren rentestanden zo gestegen dat het alternatief flink duurder (0.18%) was geworden. 3) Nadat dit gebeurd was afgesproken bij 2 andere hypotheekverstrekkers een alternatief aan te vragen met verschillende voorwaarden. Vervolgens werd door de adviseur op eigen initiatief maar 1 aanvraag doorgezet en zelf bepaald welke. 4) Terwijl er een alternatief besproken werd na eerste aanvraag, gaf de adviseur rentestanden aan die voor foutieve energielabels golden, terwijl 3-4x aangegeven is dat wij een lager energielabel huis hadden. 5) In systeem staat aangegeven dat evaluatie gesprek heeft plaatsgevonden, echter zijn wij eerst niet gebeld

Afhandeling (9/10): Na het delen van onze ervaringen over het verloop van het traject is er door een bekwame en ervaren adviseur van Frits contact opgenomen om onze feedback uitgebreid te bespreken, zijn hier acties uit voort gekomen die Frits in the vervolg neemt om herhaling te voorkomen (wat tran...

David uit Amsterdam
18-08-2024
Denken in mogelijkheden
Adviseur Niel Chauntie gaf duidelijk en realistisch advies. Daarbij dacht hij in mogelijkheden en niet in beperkingen. De communicatie met Niel verliep vlot en transparant. De communicatie met de backoffice verliep iets stroever. Al met al een goede ervaring.

Adviseur Niel Chauntie gaf duidelijk en realistisch advies. Daarbij dacht hij in mogelijkheden en niet in beperkingen. De communicatie met Niel verliep vlot en transparant. De communicatie met de backoffice verliep iets stroever. Al met al een goede ervaring.

Karin uit Dordrecht
17-08-2024
Hele fijne samenwerking
De samenwerking met Eduard was uitstekend. Hij heeft ons goed geadviseerd en geduldig geholpen bij het doornemen van meerdere aanbiedingen. Ook bij zijn afwezigheid was de ondersteuning vanuit Frits goed geregeld. Het dashboard van Frits is een groot pluspunt. Hiermee kun je eenvoudig je eigen scenario's berekenen en het maandelijkse verloop van aflossing en rente volgen, zowel bruto als netto. Onze hypotheekaanvraag verliep soepel. De benodigde documenten waren duidelijk en werden snel verwerkt. Dankzij de zorgvuldige controle door de backoffice (Nico) was er nauwelijks communicatie met de bank nodig. We zijn erg tevreden!

De samenwerking met Eduard was uitstekend. Hij heeft ons goed geadviseerd en geduldig geholpen bij het doornemen van meerdere aanbiedingen. Ook bij zijn afwezigheid was de ondersteuning vanuit Frits goed geregeld. Het dashboard van Frits is een groot pluspunt. Hiermee kun je eenvoudig je eigen scen...

Alexandra uit Amsterdam
16-08-2024
Geduldig, toegankelijk en inzichtelijk
Ik heb de samenwerking met Bertrick heel fijn gevonden. Ik heb meerdere biedingen met hem doorgenomen en ben altijd goed geadviseerd en geduldig geholpen. De back-up bij afwezigheid is ook goed geregeld bij Frits. Ik ben het meest fan van het dashboard waarin je te allen tijde zelf je scenario's kunt laten berekenen en per maand kunt zien wat het verloop van aflossing en rente is, bruto en netto. De hypotheekaanvraag ging bij mij supersnel. Het is heel duidelijk welke documenten je moet uploaden en het wordt snel behandeld. Doordat ze door een back office collega worden gecontroleerd is de kans op heen en weren met de bank een stuk kleiner. Iets waar ik in mijn omgeving drama verhalen over heb gehoord, maar wat bij mij via Frits in 1x goed ging. Ook de begeleiding vanuit Bertrick was goed en duidelijk. Hij nam de tijd om het stap voor stap met mij door te nemen en waar nodig 3x dezelfde vraag te beantwoorden.

Ik heb de samenwerking met Bertrick heel fijn gevonden. Ik heb meerdere biedingen met hem doorgenomen en ben altijd goed geadviseerd en geduldig geholpen. De back-up bij afwezigheid is ook goed geregeld bij Frits. Ik ben het meest fan van het dashboard waarin je te allen tijde zelf je scenario's kun...

Shara uit Leiden
9-08-2024
Heel goed geholpen bij een eerste hypotheek afsluiten
Het hele proces was heel duidelijk. Tijdens het eerste gesprek met Eline legde ze duidelijk uit wat alle stappen zouden zijn. Tijdens onze zoektocht naar een huis hield ze contact met ons. Toen we een bod hadden gedaan, konden we bij Frits veel mogelijkheden vergelijken, en hebben ze ervoor gezorgd dat alle documenten op orde waren, waardoor de hypotheek snel rond was. Helemaal super!

Het hele proces was heel duidelijk. Tijdens het eerste gesprek met Eline legde ze duidelijk uit wat alle stappen zouden zijn. Tijdens onze zoektocht naar een huis hield ze contact met ons. Toen we een bod hadden gedaan, konden we bij Frits veel mogelijkheden vergelijken, en hebben ze ervoor gezorgd ...

Hester uit Haarlem
8-08-2024
Zeer helder advies, goed bereikbaar en altijd behulpzaam.
Dashboard heel nuttig om zelf al wat inzicht te krijgen in beginfase en in latere fases om alles goed te kunnen volgen. Bertrick heeft ons altijd zeer goed geholpen, vragen duidelijk beantwoord en meegedacht.

Dashboard heel nuttig om zelf al wat inzicht te krijgen in beginfase en in latere fases om alles goed te kunnen volgen. Bertrick heeft ons altijd zeer goed geholpen, vragen duidelijk beantwoord en meegedacht.

Thijs uit Leiden
8-08-2024

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.