Wij vinden dat iedereen de beste hypotheek verdient! Het gaat tenslotte om veel geld en jouw thuis.
Onze hypotheekadviseurs gebruiken geen moeilijke woorden of ingewikkelde termen. In jouw dashboard zie jij alles wat zij zien: iedere bank, elke rente en alle voorwaarden. Hierdoor zit jij zelf aan de knoppen en begrijp jij ons hypotheekadvies zó goed, dat je het kunt navertellen.
In deze video maak je met ons kennis. Aangenaam!
In 2015 keken drie Delftse ondernemers samen naar de hypotheekmarkt en constateerden dat het anders kon; nee: dat het anders móest. Ze waren oprecht verbaasd dat de wereld van het hypotheekadvies zó gedateerd, onnodig ingewikkeld en vastgeroest bleek te zijn. Ze lieten zich omscholen naar hypotheekadviseur en zochten alles tot in de puntjes uit: de kosten, de termen, alle voorwaarden en wie wat nou precies doet in de hypotheekmarkt. Met deze kennis konden ze veel mensen helpen aan een betere hypotheek. Het resultaat? De start van Frits.
Sinds de oprichting is er een hoop veranderd. Er werkt nu een heel team van ‘Fritsers’ bij Frits. Onze rekentools zijn slimmer en beter geworden (dat worden ze trouwens elke dag). Wij werken samen met de Consumentenbond en steeds meer mensen weten ons te vinden. Iedere dag helpen wij tientallen mensen met de grootste aankoop van hun leven. En daar zijn wij trots op. Wil jij ook meebouwen aan een eerlijke hypotheekmarkt? Bekijk onze vacatures of word Frits-adviseur!
Bij ons krijg je altijd binnen één werkdag antwoord. Je kunt op deze manieren contact met ons opnemen:
Je kunt ons bellen op 020 235 8530.
Per e-mail zijn we bereikbaar via hallo@ikbenfrits.nl.
Wil je advies? Plan dan gratis een afspraak in met een van onze adviseurs.
Heb je een klacht of suggestie? Dat horen we heel graag via klachten@ikbenfrits.nl of natuurlijk via de telefoon.
Ons vergunningsnummer bij de AFM is 12049494.
De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!
Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.
Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.
Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.
Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.
Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.
Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.
Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.
Hypothekenland zit vol met ingewikkelde constructies, termen en voorwaarden. De volgende adviseurs leggen in onze kennisbank je alles stap voor stap uit. In begrijpelijke taal en zonder gedoe. Lees hier de artikelen van:
Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.
We hebben het contact met Gea als zeer prettig ervaren, duidelijke en heldere uitleg, snelle reactie op vragen. deskundig, betrouwbaar en prettig contact, kortom een aanrader
I had very little knowledge of mortgage process and all the legal clauses that comes along. As professional financial advisor, Xander Stolwijk took his time and patience to walk me through the process and successfully arrange my mortage. With strong financial analysis skills, he presented me with mu...
Direct bij het eerste gesprek werden alle mogelijkheden duidelijk uitgelegd en er werd goed en realistisch meegedacht over wat voor opties er voor mij als starter waren. Communicatie tussendoor was ook frequent en helder. Er werd altijd snel gereageerd en het advies was ook volledig gericht op mijn ...
Both Marco and Anique were super helpful and professional in the whole process. They really helped us to navigate the complex legalities and made sure that all deadlines were adhered. Communication was clear, transparent and crisp which not just streamlined the whole process but also gave a lot of c...
Via een adviesvraag aan de Consumentenbond kwam ik bij deze hypotheek-adviseur terecht. Het (digitale) adviestraject verliep vlekkeloos, hoewel ik een redelijke digibeet ben. Goede hulp van de adviseur bij keuze van hypotheek en hypotheekbank. Goede bereikbaarheid en nazorg ook van back-office. Door...
Niet zonder reden voor de tweede keer advies ingewonnen bij Frits, de eerste keer toen ik alleen een huis kocht en nu voor het volgende huis samen met mijn partner. Judie had veel geduld, we hebben wel drie/vier huizen doorgenomen. Ze was eerlijk en realistisch over wat wel en niet mogelijk was in ...
We hebben het advies van Ronald als erg duidelijk en prettig ervaren. Hij heeft ons goed geholpen om een hypotheek te vinden die past bij onze vereisten en financiële situatie. Zelfs na het advies hebben we al onze vragen nog kunnen stellen bij Esmee van de back-office, dat was erg handig zo zonder ...
Ronald heeft ons goed geadviseerd voor het afsluiten van onze hypotheek voor onze nieuwe woning. Hij was goed bereikbaar bij vragen, adviseerde over verschillende scenario’s en mogelijkheden. Hij nam de tijd en zorgde ervoor dat wij alles goed begrepen. Heel fijn. In korte tijd was de hypotheek rond...
Het hele proces van hypotheekadvies tot het uiteindelijk afsluiten van een hypotheek is ons uitstekend bevallen. Alle informatie is ons duidelijk uitgelegd door Bertrick en hij dacht goed mee. Wij kunnen Bertrick aan iedereen aanraden.
Alles vanuit huis en toch met service en persoonlijke aandacht geregeld.
Het proces van het aanvragen van een hypotheek was helemaal onbekend voor ons, maar al onze vragen werden geduldig en duidelijk beantwoord door Ronald. Hierdoor voelden wij ons zeker in het maken van de toch grote keuzes.
Vanaf de eerste intake tot het uiteindelijke afsluiten van mijn hypotheek ben ik zeer professioneel, snel en duidelijk geholpen. Het altijd toegankelijke dashboard en de notificaties via mail zorgen ervoor dat je continu op de hoogte bent tijdens het proces. Mijn adviseur Ananda heeft mij alle moge...
Een zeer prettig eerste gesprek met Judie gehad over de mogelijkheden in mijn situatie. Duidelijk, professioneel en zo begripvol. Snapt de situatie en bespreekt gelijk de mogelijkheden. Je voelt je gehoord en begrepen. Neemt de twijfels weg bij je keuzes. Moest wennen aan de videocall (ondanks ik v...
Erg prettige ervaring gehad met het aanvragen van mijn eerste hypotheek. Bertrick is een fijne vent, die alle tijd neemt om alles aan je uit te leggen. Volgende hypotheek weer met Frits! Ook het bieden met biedverzekering was een prettige toevoeging. Dit gaf wat extra zekerheid.
Dankzij Frits is het hele aankoopproces van onze eerste woning op een goede en overzichtelijke manier verlopen. Wij hebben een prima begeleiding gehad in alle stappen, op veel vlakken ontzorgd en zijn altijd netjes geholpen met de div. vragen die wij hadden. Dit alles maakt dat wij (zelfs in de hu...
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.