Wij vinden dat iedereen de beste hypotheek verdient! Het gaat tenslotte om veel geld en jouw thuis.
Onze hypotheekadviseurs gebruiken geen moeilijke woorden of ingewikkelde termen. In jouw dashboard zie jij alles wat zij zien: iedere bank, elke rente en alle voorwaarden. Hierdoor zit jij zelf aan de knoppen en begrijp jij ons hypotheekadvies zó goed, dat je het kunt navertellen.
In deze video maak je met ons kennis. Aangenaam!
In 2015 keken drie Delftse ondernemers samen naar de hypotheekmarkt en constateerden dat het anders kon; nee: dat het anders móest. Ze waren oprecht verbaasd dat de wereld van het hypotheekadvies zó gedateerd, onnodig ingewikkeld en vastgeroest bleek te zijn. Ze lieten zich omscholen naar hypotheekadviseur en zochten alles tot in de puntjes uit: de kosten, de termen, alle voorwaarden en wie wat nou precies doet in de hypotheekmarkt. Met deze kennis konden ze veel mensen helpen aan een betere hypotheek. Het resultaat? De start van Frits.
Sinds de oprichting is er een hoop veranderd. Er werkt nu een heel team van ‘Fritsers’ bij Frits. Onze rekentools zijn slimmer en beter geworden (dat worden ze trouwens elke dag). Wij werken samen met de Consumentenbond en steeds meer mensen weten ons te vinden. Iedere dag helpen wij tientallen mensen met de grootste aankoop van hun leven. En daar zijn wij trots op. Wil jij ook meebouwen aan een eerlijke hypotheekmarkt? Bekijk onze vacatures of word Frits-adviseur!
Bij ons krijg je altijd binnen één werkdag antwoord. Je kunt op deze manieren contact met ons opnemen:
Je kunt ons bellen op 020 235 8530.
Per e-mail zijn we bereikbaar via hallo@ikbenfrits.nl.
Wil je advies? Plan dan gratis een afspraak in met een van onze adviseurs.
Heb je een klacht of suggestie? Dat horen we heel graag via klachten@ikbenfrits.nl of natuurlijk via de telefoon.
Ons vergunningsnummer bij de AFM is 12049494.
De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!
Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.
Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.
Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.
Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.
Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.
Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.
Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.
Hypothekenland zit vol met ingewikkelde constructies, termen en voorwaarden. De volgende adviseurs leggen in onze kennisbank je alles stap voor stap uit. In begrijpelijke taal en zonder gedoe. Lees hier de artikelen van:

Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.
Edwin, luisterde goed naar onze wensen, en gaf ons goed advies. Heeft het gehele traject met rust en duidelijkheid met ons doorgelopen.
Goed advies en snelle reactietijd
Goed en snel geholpen voor een hypotheek, precies wat wil je wilt!
Opeens was het gelukt: mijn bod werd geaccepteerd. En dan? In de wirwar van een huis kopen en het bijbehorende hypothekenland wist Koen precies de rust en duidelijkheid te brengen die ik nodig had (en mij zo nu en dan gerust te stellen dat alles goed ging komen). Hij gaf me het gevoel dat geen enkel...
We hebben goed onderzocht naar een hypotheek adviseur. Frits kwam naar boven als toegankelijk en vriendelijk systeem. En jaaa, daarboven op hadden wij een fantastische adviseur - Lisette. Zij heeft ons ontzettend goed geholpen met het begrijpen van het process, en daarnaast ook ondersteuning dag en ...
Professionele hypohteekadviseurs met zeer goede back-office afhandeling.
Uitstekende ervaring met hypotheekadviseur , administratieve afhandeling back-office was matig. Documenten vanuit backoffice aangedragen dus zelf goed controleren alvorens te tekenen .
Wij zijn heel blij met onze keuze voor ikbenfrits! Onze adviseur Lisette was altijd bereikbaar, heel aardig en rustig en nam de tijd om alles goed uit te leggen. We kochten voor het eerst een huis, maar we hadden er vanaf het begin vertrouwen in dat Lisette het goed voor ons zou regelen. Alles is oo...
Eline heeft ons op een bijzonder prettige en professionele manier geholpen met de aanvullende hypotheek. Het hele proces gemonitord en waar nodig bijgesprongen. Helder verhaal uitstekend begeleid, kortom TOP medewerker, zuinig op zijn.
We hebben een goede ervaring bij Frits als hypotheekadviseur. De site werkt goed, onze adviseur was behulpzaam en goed bereikbaar en we konden makkelijk een afspraak maken.
De advieservaring was vanaf het begin goed. We hebben precies de informatie en ondersteuning gehad die we nodig hadden. Zorgeloze ervaring en kundig advies.
Mijn vriend en ik hadden Ronald als onze hypotheekadviseur en we kunnen niet anders zeggen dan dat hij ons, als starters, geweldig heeft begeleid gedurende het hele proces. Ronalds adviezen waren glashelder, hij reageerde snel op onze vragen en we vonden hem heel prettig in de omgang. Enorme aanrade...
Via vrienden over Frits gehoord, nu is het gelukt om een hypotheek te bemachtigen. Zelfs vanuit het buitenland! Echt top! Zeker aanrader!
Ronald was erg behulpzaam gedurende het hele proces. Ik had een paar eerste gesprekken met andere financieel adviseurs, maar koos uiteindelijk voor Ronald van Frits vanwege de waarde die hij vanaf het begin bood. Daarna was hij erg snel en duidelijk in het beantwoorden van mijn vragen en verzoeken....
Wij zijn geholpen door Ronald en hadden erg veel baat bij een snelle afhandeling van onze hypotheekaanvraag. Dit is gelukt door een combinatie van het gebruiksvriendelijke dashboard en de ondersteuning van Ronald.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.