Wij vinden dat iedereen de beste hypotheek verdient! Het gaat tenslotte om veel geld en jouw thuis.
Onze hypotheekadviseurs gebruiken geen moeilijke woorden of ingewikkelde termen. In jouw dashboard zie jij alles wat zij zien: iedere bank, elke rente en alle voorwaarden. Hierdoor zit jij zelf aan de knoppen en begrijp jij ons hypotheekadvies zó goed, dat je het kunt navertellen.
In deze video maak je met ons kennis. Aangenaam!
In 2015 keken drie Delftse ondernemers samen naar de hypotheekmarkt en constateerden dat het anders kon; nee: dat het anders móest. Ze waren oprecht verbaasd dat de wereld van het hypotheekadvies zó gedateerd, onnodig ingewikkeld en vastgeroest bleek te zijn. Ze lieten zich omscholen naar hypotheekadviseur en zochten alles tot in de puntjes uit: de kosten, de termen, alle voorwaarden en wie wat nou precies doet in de hypotheekmarkt. Met deze kennis konden ze veel mensen helpen aan een betere hypotheek. Het resultaat? De start van Frits.
Sinds de oprichting is er een hoop veranderd. Er werkt nu een heel team van ‘Fritsers’ bij Frits. Onze rekentools zijn slimmer en beter geworden (dat worden ze trouwens elke dag). Wij werken samen met de Consumentenbond en steeds meer mensen weten ons te vinden. Iedere dag helpen wij tientallen mensen met de grootste aankoop van hun leven. En daar zijn wij trots op. Wil jij ook meebouwen aan een eerlijke hypotheekmarkt? Bekijk onze vacatures of word Frits-adviseur!
Bij ons krijg je altijd binnen één werkdag antwoord. Je kunt op deze manieren contact met ons opnemen:
Je kunt ons bellen op 020 235 8530.
Per e-mail zijn we bereikbaar via hallo@ikbenfrits.nl.
Wil je advies? Plan dan gratis een afspraak in met een van onze adviseurs.
Heb je een klacht of suggestie? Dat horen we heel graag via klachten@ikbenfrits.nl of natuurlijk via de telefoon.
Ons vergunningsnummer bij de AFM is 12049494.
De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!
Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.
Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.
Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.
Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.
Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.
Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.
Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.
Hypothekenland zit vol met ingewikkelde constructies, termen en voorwaarden. De volgende adviseurs leggen in onze kennisbank je alles stap voor stap uit. In begrijpelijke taal en zonder gedoe. Lees hier de artikelen van:
Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.
We zijn ondanks dat we niet geholpen konden worden in ons verdere proces, ontzettend geholpen door Niel. We zijn hem erg dankbaar voor alle informatie en ons video gesprek. Heel behulpzaam, erg veel research had Niel gedaan. Hij heeft ons die 1e drempel zeker over geholpen om verder te kunnen. Nog...
Mijn ervaring met Frits was zeer goed. Het advies was altijd duidelijk en de website maakte het makkelijk om de soms ingewikkelde procedures en papiermolen te volgen stap voor stap. Mijn adviseur Ronald was zeer vriendelijk en legde alles duidelijk uit en was zeer meedenkend in het vinden van oploss...
Met prima advies, begeleiding, is de aanvraag en goedkeuring van de hypotheek rond in net iets minder dan 4 weken. De complexiteit van onze situatie rondom pensioen en toch alles helder weergegeven in het online dashboard. Wij zijn erg tevreden over Frits!
We kwamen Frits hypotheken toevallig op internet tegen. Na het eerste gesprek gelijk een goed gevoel. We hebben ons eerste huis gekocht. Alles verliep soepel. We hebben hele fijne gesprekken gehad met Marcel. Als er iets was kreeg ik meteen een reactie terug. Ook de hypotheek aanvraag verliep soepel...
Wij hadden een fijne en snel hypotheek regeling! Lisette heeft ons ongelooflijk snel en professioneel geholpen. De communicatie was altijd duidelijk en helder, waardoor we precies wisten waar we aan toe waren. Daarnaast was het contact persoonlijk en gezellig, wat het hele proces een stuk prettiger ...
Wat een fijne ervaring! Ronald heeft ons ongelooflijk snel en professioneel geholpen. De communicatie was altijd duidelijk en helder, waardoor we precies wisten waar we aan toe waren. Daarnaast was het contact persoonlijk en gezellig, wat het hele proces een stuk prettiger maakte. Echt een partij di...
Via de Consumentenbond (dat geeft vertrouwen) bij Frits terechtgekomen. Daarvoor had ik eerlijk gezegd nog nooit van ze gehoord. Na de eerste kennismaking had ik voldoende vertrouwen om verder te gaan. Er werd een goede, en door het dashboard zeer inzichtelijke, vergelijking tussen de verschillende...
Ik ben geholpen door Lisette. Zij reageerde altijd super snel, en het hele proces is super vlot verlopen. Ze is kundig, ondanks dat mijn situatie net de makkelijkste was, en zorgde dat ik alle informatie had om gedegen keuzes te kunnen maken.
Duidelijk en overzichtelijk proces, fijne begeleiding, reageren snel op vragen per e-mail. Bewaken de tijdslijn goed. Vergelijken tussen meerdere aanbieders.
Onze adviseur Lisette is echt een topper! Ze stond écht altijd voor ons (en onze makelaar) klaar en heeft ons goed geadviseerd en meegedacht met ons als starter op de woningmarkt. Ze is erg bekwaam en heeft kennis van zaken. Daarnaast waren de gesprekken ook altijd heel gezellig. Ook vonden wij het ...
We hebben een zeer prettige samenwerking gehad (met Eline en Roy). Eline is zeer deskundig en duidelijk. We hebben alle vragen kunnen stellen en kregen altijd een duidelijk antwoord en advies. Kortom, erg fijn.
Ik heb via Frits een hypotheekaanvraag gedaan en dit verliep allemaal heel soepel. Van mijn adviseur tot de backoffice, iedereen was snel beschikbaar wanneer ik vragen had en ze konden mij gerust stellen wanneer ik twijfels over het dossier of dergelijke had. Ik raad Frits zeker aan!
Mijn opties als starter en hoe ik het beste mijn eigen middelen kon inzetten werden heel duidelijk voorgelegd. Ik hield ook het gevoel dat alles uiteindelijk wel mijn keuze was en dat ik niet geforceerd werd om voor een bepaalde optie te gaan.
Wij zijn ontzettend goed geholpen door onze hypotheekadviseur Niel Chauthi. Hij legt alles duidelijk uit, met een vleugje humor, en handelt snel en adequaat. Dat was extra belangrijk, omdat onze hypotheekaanvraag anders verliep dan verwacht door een geschil over de woning in het kader van verborgen ...
Ik heb een prima ervaring met Ikbenfrits. Er wordt snel gehandeld t.a.v. de hypotheekaanvraag. Je merkt dat de [processen goed op elkaar zijn afgestemd waardoor alles gladjes verloopt. Daarbij is zowel de adviseur al backoffice goed bereikbaar en ze hebben verstand van zaken. Wat mij betreft een aan...
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.