Wij vinden dat iedereen de beste hypotheek verdient! Het gaat tenslotte om veel geld en jouw thuis.
Onze hypotheekadviseurs gebruiken geen moeilijke woorden of ingewikkelde termen. In jouw dashboard zie jij alles wat zij zien: iedere bank, elke rente en alle voorwaarden. Hierdoor zit jij zelf aan de knoppen en begrijp jij ons hypotheekadvies zó goed, dat je het kunt navertellen.
In deze video maak je met ons kennis. Aangenaam!
In 2015 keken drie Delftse ondernemers samen naar de hypotheekmarkt en constateerden dat het anders kon; nee: dat het anders móest. Ze waren oprecht verbaasd dat de wereld van het hypotheekadvies zó gedateerd, onnodig ingewikkeld en vastgeroest bleek te zijn. Ze lieten zich omscholen naar hypotheekadviseur en zochten alles tot in de puntjes uit: de kosten, de termen, alle voorwaarden en wie wat nou precies doet in de hypotheekmarkt. Met deze kennis konden ze veel mensen helpen aan een betere hypotheek. Het resultaat? De start van Frits.
Sinds de oprichting is er een hoop veranderd. Er werkt nu een heel team van ‘Fritsers’ bij Frits. Onze rekentools zijn slimmer en beter geworden (dat worden ze trouwens elke dag). Wij werken samen met de Consumentenbond en steeds meer mensen weten ons te vinden. Iedere dag helpen wij tientallen mensen met de grootste aankoop van hun leven. En daar zijn wij trots op. Wil jij ook meebouwen aan een eerlijke hypotheekmarkt? Bekijk onze vacatures of word Frits-adviseur!
Bij ons krijg je altijd binnen één werkdag antwoord. Je kunt op deze manieren contact met ons opnemen:
Je kunt ons bellen op 020 235 8530.
Per e-mail zijn we bereikbaar via hallo@ikbenfrits.nl.
Wil je advies? Plan dan gratis een afspraak in met een van onze adviseurs.
Heb je een klacht of suggestie? Dat horen we heel graag via klachten@ikbenfrits.nl of natuurlijk via de telefoon.
Ons vergunningsnummer bij de AFM is 12049494.
De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!
Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.
Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.
Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.
Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.
Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.
Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.
Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.
Hypothekenland zit vol met ingewikkelde constructies, termen en voorwaarden. De volgende adviseurs leggen in onze kennisbank je alles stap voor stap uit. In begrijpelijke taal en zonder gedoe. Lees hier de artikelen van:

Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.
De advieservaring was vanaf het begin goed. We hebben precies de informatie en ondersteuning gehad die we nodig hadden. Zorgeloze ervaring en kundig advies.
Mijn vriend en ik hadden Ronald als onze hypotheekadviseur en we kunnen niet anders zeggen dan dat hij ons, als starters, geweldig heeft begeleid gedurende het hele proces. Ronalds adviezen waren glashelder, hij reageerde snel op onze vragen en we vonden hem heel prettig in de omgang. Enorme aanrade...
Via vrienden over Frits gehoord, nu is het gelukt om een hypotheek te bemachtigen. Zelfs vanuit het buitenland! Echt top! Zeker aanrader!
Ronald was erg behulpzaam gedurende het hele proces. Ik had een paar eerste gesprekken met andere financieel adviseurs, maar koos uiteindelijk voor Ronald van Frits vanwege de waarde die hij vanaf het begin bood. Daarna was hij erg snel en duidelijk in het beantwoorden van mijn vragen en verzoeken....
Wij zijn geholpen door Ronald en hadden erg veel baat bij een snelle afhandeling van onze hypotheekaanvraag. Dit is gelukt door een combinatie van het gebruiksvriendelijke dashboard en de ondersteuning van Ronald.
Erg positief over hoe het gelopen is. Hypotheekadviseur was erg betrokken bij het hele process en gaf uitgebreid uitleg over alle stappen. Als ik iets miste of niet klopte qua documenten, werd dat tijdig gemeld. Natuurlijk nogsteeds spannend om een eerste hypotheek af te sluiten, maar door Frits had...
Snelle en professionele service waardoor alles in een korte tijd geregeld is.
Na het voeren van meerdere hypotheekadvies gesprekken zijn wij uiteindelijk uitgekomen bij Frits waar wij een eerste gesprek hadden met Lisette. Al snel werd duidelijk dat we hier te maken hadden met iemand die zeer goed is in haar vak. Er werden oplossingen aangedragen voor knelpunten waar wij tege...
We hebben via Eduard van Frits onze eerste hypotheek geregeld en dat is supergoed bevallen. Alles werd duidelijk uitgelegd, de communicatie was snel en vriendelijk, en we hadden het gevoel dat er echt werd meegedacht. Aanrader voor iedereen die z’n eerste huis koopt!
Ik ben bijzonder positief over Frits. Het advies is gewoon heel erg goed, zoeken naar mogelijkheden, denken mee en staan altijd voor je klaar. Het model werkt prima als je tussentijds iets wilt bekijken of veranderen. Echt ik kan niet anders zeggen, dan dat wij heel erg goed advies hebben gehad voor...
Ronald heeft ons vanaf het begin uitstekend geholpen met helder advies en duidelijke antwoorden op al onze vragen. Hij was altijd goed en snel bereikbaar, waardoor het hele proces soepel verliep. Bij het eerste renteaanbod hadden we iets over het hoofd gezien, maar dat werd direct dezelfde dag nog ...
Ik ben erg goed geholpen door Eduard in het hele proces. Hij heeft helder advies gegeven over mijn mogelijke hypotheek, en heeft ook geholpen toen het koopproces was gestart. Hij was altijd snel bereikbaar en het contact was erg prettig.
Helemaal ontzegd en goede samenwerking tussen Eduard & Esmee! Ik hoefde nergens om druk te maken of me zorgen om te maken. Erg duidelijk en simpel! Bedankt!
Ronald heeft ons vriendelijk en zonder poespas aan een hypotheek geholpen. Met duidelijke communicatie, een handig Dashboard en altijd snel bericht hebben wij ons hypotheek proces goed en zonder zorgen ervaren. Natuurlijk is het allemaal spannend, maar of het goed zou komen was dat nooit! Wij raden ...
Ontzettend goed geholpen door Eduard als adviseur en Annamarie als backoffice medewerker. Als freelancer vond ik het op sommige momenten wel spannend om alle gevraagde documenten op orde te krijgen. Maar dankzij de snelle reactie van Eduard was ik al gauw gerustgesteld. Alle communicatie verliep hee...
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.