Wij vinden dat iedereen de beste hypotheek verdient! Het gaat tenslotte om veel geld en jouw thuis.
Onze hypotheekadviseurs gebruiken geen moeilijke woorden of ingewikkelde termen. In jouw dashboard zie jij alles wat zij zien: iedere bank, elke rente en alle voorwaarden. Hierdoor zit jij zelf aan de knoppen en begrijp jij ons hypotheekadvies zó goed, dat je het kunt navertellen.
In deze video maak je met ons kennis. Aangenaam!
In 2015 keken drie Delftse ondernemers samen naar de hypotheekmarkt en constateerden dat het anders kon; nee: dat het anders móest. Ze waren oprecht verbaasd dat de wereld van het hypotheekadvies zó gedateerd, onnodig ingewikkeld en vastgeroest bleek te zijn. Ze lieten zich omscholen naar hypotheekadviseur en zochten alles tot in de puntjes uit: de kosten, de termen, alle voorwaarden en wie wat nou precies doet in de hypotheekmarkt. Met deze kennis konden ze veel mensen helpen aan een betere hypotheek. Het resultaat? De start van Frits.
Sinds de oprichting is er een hoop veranderd. Er werkt nu een heel team van ‘Fritsers’ bij Frits. Onze rekentools zijn slimmer en beter geworden (dat worden ze trouwens elke dag). Wij werken samen met de Consumentenbond en steeds meer mensen weten ons te vinden. Iedere dag helpen wij tientallen mensen met de grootste aankoop van hun leven. En daar zijn wij trots op. Wil jij ook meebouwen aan een eerlijke hypotheekmarkt? Bekijk onze vacatures of word Frits-adviseur!
Bij ons krijg je altijd binnen één werkdag antwoord. Je kunt op deze manieren contact met ons opnemen:
Je kunt ons bellen op 020 235 8530.
Per e-mail zijn we bereikbaar via hallo@ikbenfrits.nl.
Wil je advies? Plan dan gratis een afspraak in met een van onze adviseurs.
Heb je een klacht of suggestie? Dat horen we heel graag via klachten@ikbenfrits.nl of natuurlijk via de telefoon.
Ons vergunningsnummer bij de AFM is 12049494.
De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!
Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.
Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.
Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.
Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.
Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.
Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.
Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.
Hypothekenland zit vol met ingewikkelde constructies, termen en voorwaarden. De volgende adviseurs leggen in onze kennisbank je alles stap voor stap uit. In begrijpelijke taal en zonder gedoe. Lees hier de artikelen van:

Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.
Eduard is professioneel en deskundig. Het hypotheekadvies verliep erg prettig.
Communicatie verliep erg vlot en alles snel geregeld. Zijn erg duidelijk en vriendelijk
Goed inzichtelijk, prettige ervaring
De samenwerking was erg prettig en persoonlijk. Door middel van verschillende berekeningen kregen wij goed onderbouwd welke hypotheek voor ons het beste zou zijn en gingen we met een tevreden gevoel weer weg.
Bert heeft ons vakkundig alles uitgelegd en meegenomen in het aanvragen van een hypotheek. Het aanleveren van documenten en overige acties waren zeer eenvoudig via het Fritsportaal! Wij zijn erg tevreden en goed geholpen!
Wij zijn goed en snel geholpen. Lisette was goed bereikbaar en het hele proces van documenten aanleveren verliep soepel
Our experience with Frits was very good. The main person we spoke to, Koen, did an excellent job throughout the whole process and was very approachable and very quick to respond. He helped think with us on the best options to move forward to make it work for us and he did an excellent job. Our only...
We worked with Koen, who was incredibly responsive to our questions and helped us out in our complex situation. Frits presented a great opportunity to work with a digital platform that could compare tons of quotes (versus just the standard big banks) but with expert guidance and coordination. 10/10...
Eline heeft ons zeer adequaat geholpen met het financieel rondkrijgen van de aankoop van onze eerste woning! Wij kwamen totaal onvoorbereid bij haar aan, en zij heeft ons overal rustig doorheen geloosd. Zeer aan te bevelen.
Mogelijk om op zeer korte termijn afspraken in te plannen. Als er tijdens het gesprek vragen naar boven kwamen, werden deze meteen opgepakt en uitgezocht. Ook de digitale omgeving is erg inzichtelijk.
Via de Consumentenbond hebben wij contact gelegd met Karin de Jonge, Hypotheekadviseur. Consumentenbond heeft voor hypotheekadvies een samenwerking met ikbenfrits. Vanaf het begin af aan was het contact prettig , voelden wij ons goed begrepen en werd er constructief met ons meegedacht. Zij heeft on...
We hadden enige spoed bij het aanvragen van onze allereerste hypotheek, en ik ben Frits heeft ons in dit proces erg goed en snel bij geholpen. Bij vragen kregen we snel antwoord, en bij het advies zijn we goed meegenomen door Edgar.
Ik ben heel goed geholpen door Frits bij het afsluiten van mijn eerste hypotheek. Ik vond het hele proces best spannend, maar werd heel goed begeleid en geadviseerd door Gea. Zij kon mij ook goed geruststellen en informeren wanneer ik het proces zelf even niet meer overzag. Gea is heel kundig en sch...
Vanaf dag één tot aan het einde wordt je begeleid. Je kan altijd contact opnemen, zowel telefonisch dan wel via per email. Goede adviezen en uitleg van het product wat je nodig hebt. Kortom heel fijn.
Brian en Roy hebben me zo mensvriendelijk geholpen. Geen woorden voor hun top service. Het geen onmogelijk lijkt voor velen is uiteindelijk mogelijk geworden. Mijn eigen huis!!! Twijfel je nog.......kies voor Frits hypotheken Ze zijn super snel.. Ze doen hun werk heel goed!!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.