De beste hypotheek vinden voor iedereen, 100% onafhankelijk.
Er is geen bank die we niet kennen en elk detail hebben we in de smiezen. Dit is dankzij onze slimme software.
Dankzij onze slimme software berekenen we welke hypotheek het beste bij je past en welke voorwaarden daaraan vastzitten. Dit kun jij ook zien. Als klant van Frits krijg je namelijk een eigen dashboard waar je alle berekeningen kunt terugzien én aanpassen. 24 uur per dag. Wij geven inzicht, jij maakte de keuzes.
Je hypotheek is een belangrijk onderwerp. Het is een grote lening en daarom belangrijk om goed te begrijpen hoe het in elkaar steekt. Daarom helpen wij jou om je hypotheek echt te snappen. Dat doen we met de unieke combinatie van een online dashboard en persoonlijk advies, via de telefoon of de webcam. Tijdens je hypotheekgesprek neemt een adviseur je mee door alle opties. Op zo’n manier dat jij het kunt navertellen. Met het dashboard als handige spiekbrief.
Omdat ons proces strak en efficiënt in elkaar zit, kunnen wij je adviseren tegen een duidelijk, vast tarief. Ons advies is onafhankelijk. Wij sluiten een deal alleen als die goed is voor jou. Behalve voor jouw hypotheek, maken wij ons sterk voor iedereen die met een hypotheek te maken krijgt. Je zult ons dus ook regelmatig tegenkomen in de pers, als we weer eens iets in de hypotheekmarkt gezien hebben dat mis is, of dat beter kan. Al is het nog zo’n detail: wij zullen steeds opnieuw onze stem verheffen. Om de markt op scherp te zetten.
De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!
Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.
Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.
Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.
Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.
Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.
Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.
Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.
Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.
Niet zonder reden voor de tweede keer advies ingewonnen bij Frits, de eerste keer toen ik alleen een huis kocht en nu voor het volgende huis samen met mijn partner. Judie had veel geduld, we hebben wel drie/vier huizen doorgenomen. Ze was eerlijk en realistisch over wat wel en niet mogelijk was in ...
We hebben het advies van Ronald als erg duidelijk en prettig ervaren. Hij heeft ons goed geholpen om een hypotheek te vinden die past bij onze vereisten en financiële situatie. Zelfs na het advies hebben we al onze vragen nog kunnen stellen bij Esmee van de back-office, dat was erg handig zo zonder ...
Ronald heeft ons goed geadviseerd voor het afsluiten van onze hypotheek voor onze nieuwe woning. Hij was goed bereikbaar bij vragen, adviseerde over verschillende scenario’s en mogelijkheden. Hij nam de tijd en zorgde ervoor dat wij alles goed begrepen. Heel fijn. In korte tijd was de hypotheek rond...
Het hele proces van hypotheekadvies tot het uiteindelijk afsluiten van een hypotheek is ons uitstekend bevallen. Alle informatie is ons duidelijk uitgelegd door Bertrick en hij dacht goed mee. Wij kunnen Bertrick aan iedereen aanraden.
Alles vanuit huis en toch met service en persoonlijke aandacht geregeld.
Het proces van het aanvragen van een hypotheek was helemaal onbekend voor ons, maar al onze vragen werden geduldig en duidelijk beantwoord door Ronald. Hierdoor voelden wij ons zeker in het maken van de toch grote keuzes.
Vanaf de eerste intake tot het uiteindelijke afsluiten van mijn hypotheek ben ik zeer professioneel, snel en duidelijk geholpen. Het altijd toegankelijke dashboard en de notificaties via mail zorgen ervoor dat je continu op de hoogte bent tijdens het proces. Mijn adviseur Ananda heeft mij alle moge...
Een zeer prettig eerste gesprek met Judie gehad over de mogelijkheden in mijn situatie. Duidelijk, professioneel en zo begripvol. Snapt de situatie en bespreekt gelijk de mogelijkheden. Je voelt je gehoord en begrepen. Neemt de twijfels weg bij je keuzes. Moest wennen aan de videocall (ondanks ik v...
Erg prettige ervaring gehad met het aanvragen van mijn eerste hypotheek. Bertrick is een fijne vent, die alle tijd neemt om alles aan je uit te leggen. Volgende hypotheek weer met Frits! Ook het bieden met biedverzekering was een prettige toevoeging. Dit gaf wat extra zekerheid.
Dankzij Frits is het hele aankoopproces van onze eerste woning op een goede en overzichtelijke manier verlopen. Wij hebben een prima begeleiding gehad in alle stappen, op veel vlakken ontzorgd en zijn altijd netjes geholpen met de div. vragen die wij hadden. Dit alles maakt dat wij (zelfs in de hu...
Voor het kopen van onze eerste woning zijn we op aanraden van vrienden bij Ikbenfrits terecht gekomen. Alle medewerkers reageren mega snel en prettig. Wij hebben met name met Ronald, Walter en Roy te maken gehad, die ons alle drie super goed hebben geholpen!
Het proces was duidelijk en verliep soepel. Het web portal maakte het ook erg makkelijk om documenten te uploaden en de status ervan te zien.
Mijn contactpersoon was Niel C. Niel dacht mee en keek welke mogelijkheden er zijn om mij van dienst te zijn. Verder gaf hij mij een goed gevoel.
We vonden het erg prettig om Karin van Frits als hypotheekadviseur te hebben. Alles werd goed uitgelegd en we konden met al onze vragen terecht. Via mail of per telefoon werden de vragen snel beantwoord.
Bij Frits hebben we een hele goede ervaring gehad met onze hypotheekadviseur. Na een vervelende ervaring met een eerder huis, zijn we gaan doorzoeken en kwamen we bij Frits uit. We zijn aanvankelijk terughoudend geweest, maar Timothy heeft ons met veel geduld en begrip door het hele proces heen gele...
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.