De beste hypotheek vinden voor iedereen, 100% onafhankelijk.
Er is geen bank die we niet kennen en elk detail hebben we in de smiezen. Dit is dankzij onze slimme software.
Dankzij onze slimme software berekenen we welke hypotheek het beste bij je past en welke voorwaarden daaraan vastzitten. Dit kun jij ook zien. Als klant van Frits krijg je namelijk een eigen dashboard waar je alle berekeningen kunt terugzien én aanpassen. 24 uur per dag. Wij geven inzicht, jij maakte de keuzes.
Je hypotheek is een belangrijk onderwerp. Het is een grote lening en daarom belangrijk om goed te begrijpen hoe het in elkaar steekt. Daarom helpen wij jou om je hypotheek echt te snappen. Dat doen we met de unieke combinatie van een online dashboard en persoonlijk advies, via de telefoon of de webcam. Tijdens je hypotheekgesprek neemt een adviseur je mee door alle opties. Op zo’n manier dat jij het kunt navertellen. Met het dashboard als handige spiekbrief.

Omdat ons proces strak en efficiënt in elkaar zit, kunnen wij je adviseren tegen een duidelijk, vast tarief. Ons advies is onafhankelijk. Wij sluiten een deal alleen als die goed is voor jou. Behalve voor jouw hypotheek, maken wij ons sterk voor iedereen die met een hypotheek te maken krijgt. Je zult ons dus ook regelmatig tegenkomen in de pers, als we weer eens iets in de hypotheekmarkt gezien hebben dat mis is, of dat beter kan. Al is het nog zo’n detail: wij zullen steeds opnieuw onze stem verheffen. Om de markt op scherp te zetten.
De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!
Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.
Als consumenten hun overwaarde willen verzilveren, dan is volgens Frits het verhogen van de hypotheek altijd goedkoper dan het afsluiten van een verzilverhypotheek. Consumenten hebben hier echter wel voldoende inkomen voor nodig.
Ikbenfrits toonde zich bij Radar kritisch op verzilverhypotheken. Michiel Lensink, de oprichter van Frits: "Mensen hebben weinig zicht op de constructie van de verzilverhypotheek, waardoor ze onnodig veel rente betalen aan de bank. Omdat er rente op rente wordt gerekend (de maandelijkse rente wordt steeds bij de schuld opgeteld), stijgt de schuld explosief.
Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk. Na herhaaldelijke aandacht en druk van Frits en Radar ging de bank overstag: alle gedupeerde klanten kregen het geld dat zij te veel hadden betaald terug.
Als je vroeger je hypotheek oversloot, kreeg je een rekening toegestuurd van duizenden euro’s. Zonder uitleg of een berekening van hoe dit bedrag, de zogenaamde oversluitboete, was berekend. Sinds 2016 zijn banken verplicht om te laten zien hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Meerdere keren controleerde Frits aflosnota’s op deze transparantie, en sprak banken aan wanneer zij zich niet aan de eisen hielden. Inmiddels, na een paar jaar, zijn de aflosnota’s van alle banken aangepast en transparant gemaakt.
Na een check van bijna 100.000 dossiers, concludeerde Frits in 2018 dat één op de zes huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek met betalingsproblemen te maken krijgt aan het einde van de looptijd. Met een door ons speciaal ontwikkelde rekentool kregen ruim 10.000 huishoudens met een aflossingsvrije hypotheek meer inzicht in hun situatie.
Frits ontdekte in 2016 dat veel banken jarenlang een veel te hoge oversluitboete - het bedrag dat je aan jouw bank betaalt wanneer je een hypotheek oversluit - rekenden. Na aandacht van consumentenprogramma Radar, gestelde kamervragen en bevestiging van de AFM kregen duizenden mensen hun geld terug: in totaal ruim 100 miljoen euro! Iedereen die sindsdien zijn of haar hypotheek oversloot betaalde daarnaast natuurlijk een eerlijk berekende boete.
Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.
Ronald is het type adviseur die gedetailleerd is en snel werkt. Hij heeft meestal een juiste opzet zo geregeld en checkt dit ook geregeld bij de hypotheek verstrekker. Hij schroomt ook niet om nogmaals door alles heen te lopen. Dit was de tweede keer dat we Ronald raadpleegden en hij heeft ons weer ...
Zeer prettige samenwerking met Xander gehad. Beschikt over veel kennis van zaken en weet dit op een duidelijke en begrijpelijke manier uit te leggen. Xander denkt actief mee, neemt de tijd om alles goed toe te lichten en geeft eerlijk en helder advies. Daarnaast worden vragen per e-mail snel beantwo...
Als starter vond ik mijn eerste huis kopen erg intimiderend maar Eline heeft me er echt doorheen geloodst. Ze reageerde altijd snel, deskundig en objectief op mijn vele vragen en bleef vriendelijk ook als ik gestressd was.
Tegen het einde van het jaar moest ik op zeer korte termijn mijn hypotheek rond krijgen. Super goed geholpen en alles werd snel opgepakt en terug gekoppeld. Alles was op tijd rond!
Zeer prettig contact met Judy gehad. Ze beschikt over veel kennis van zaken en weet dit op een duidelijke en begrijpelijke manier uit te leggen, ook voor iemand zonder vakkennis. Ze denkt actief mee, neemt de tijd om alles goed toe te lichten en geeft eerlijk en helder advies. Daarnaast worden vrage...
Onze contacten met Ronald zijn ons alle keren erg goed bevallen. Ronald is zeer bevlogen en gedreven in zijn vak. Daarnaast luistert hij erg goed en voelt haarfijn aan wanneer extra advies nodig is.
Als starters zijn we heel goed geholpen door het topteam van Koen & Roy. Bij vragen of twijfel schakelen ze allebei snel. Door een IT issue bij de bank duurde het langer voordat onze hypotheek werd geaccepteerd. Koen & Roy zaten hier elke dag bovenop, zonder dat we daarom hoefden te vragen. Kan all...
We konden snel terecht en zijn heel prettig geholpen door Karin, we kregen duidelijke uitleg en alle mogelijke scenario's werden besproken. Frits heeft vervolgens snel geschakeld en we zijn in het proces goed op de hoogte gehouden.
Timothy en Annamarie hebben ons geholpen. Wij zijn voorzien van snel advies, goede communicatie en een nette uitvoering. Ook de nazorg verloopt goed als in, vragen achteraf kunnen nog gesteld worden. Behoorlijk positief dus!
Complexe zaken begrijpt Eduard Knape meteen. Hij helpt je ook uitstekend, uiterst deskundig en vriendelijk als je niet eens een betalende klant bent en neemt daar alle tijd voor. Een ongekende topper!
Fijn samengewerkt met Timothy en Annamarie. Heldere communicatie vanuit Frits. Ook prettige tooling die aangeboden is.
Bij de aankoop van mijn eerste woning heeft Gea mij erg goed geholpen. Ze was heel transparant over waar ik voor precies betaalde en wat ze voor mij zou doen. Vervolgens heeft zij mij bij alle stappen enorm deskundig geholpen en geadviseerd.
Vanaf de hypotheekaanvraag tot de hypotheek-toekenning ben ik door 'Frits' begeleid in het toch wel bureaucratische proces. Ik werd minutieus op de hoogte gehouden van de stand van zaken. De adviseurs zijn altijd bereikbaar en reageren vaak al preventief. Dat alles gaf mij een gevoel van vertrouwe...
Eduard is professioneel en deskundig. Het hypotheekadvies verliep erg prettig.
Communicatie verliep erg vlot en alles snel geregeld. Zijn erg duidelijk en vriendelijk
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.