Vacatures

Jean-Paul

36, Visual Merchandise Manager, eerste huis

Begin 2017 kocht Jean-Paul zijn eerste huis in Almere. Hij regelde zijn hypotheek via Ikbenfrits. “Ik vond een huis kopen en hypotheek regelen nogal spannend, maar nadat ik Thomas sprak wist ik dat het goed ging komen.” We spreken ‘m over hoe hij het hele proces heeft ervaren.

Eerst zelf uitzoeken en dan bellen

Jean-Paul is gewoon begonnen met Googelen. Dan kom je nogal wat websites tegen die beloven iets van hypotheken te weten. “Maar vooral de toon en de website spraken me erg aan. De menselijke manier van met elkaar omgaan vond ik fijn. Ik heb eerst van alles zelf uitgerekend. Met de tools op de website van Ikbenfrits. Daarna twijfelde ik eerst om een telefonische afspraak te maken. Maar nu ben ik heel blij dat ik ’t toch gedaan heb! Thomas kon in het eerste gesprek op afstand al zoveel vertellen en laten zien, ook over nieuwbouw.”

Het eerste gesprek

Eerst twijfelde ik om een afspraak te maken, maar ik ben heel blij dat ik ’t toch gedaan heb!
Jean-Paul

In het eerste gratis gesprek hebben Jean-Paul en Thomas (zijn persoonlijke hypotheekadviseur) het gehad over de basics. Waar wil je gaan wonen? Hoeveel gaat dat kosten? Hoe gaan we dat regelen? Dat soort vragen. “We kijken op een online overzicht samen naar het inkomen, het vereiste bedrag en wat voor soort hypotheek het best zou passen,” aldus Thomas. Jean-Paul: “Ja, en het was handig om alles op afstand te regelen, want ik heb een paar weken tijdens het proces in het buitenland gezeten. We hebben via FaceTime en zelfs WhatsApp contact gehad. Dat werkte gewoon heel goed.”

jp-muur

“Best spannend allemaal”

Jean-Paul wist net als de meeste starters eerst niet zo veel over hypotheken. Maar toen hij samen met Thomas door een aantal interactieve grafieken heen gelopen was begon het te dagen. “Over nieuwe onderwerpen zoals annuïtair versus lineair, overlijdensrisicoverzekeringen en de bijzonderheden die er bij nieuwbouw komen kijken. Ik vond het nogal spannend allemaal! Maar doordat Thomas alles netjes uitlegde kreeg ik er wel vertrouwen in dat ik een goede keuze kon maken.”

De klant moet snappen waar hij voor kiest, dat is het belangrijkste.
Thomas de Leeuw

“De klant moet snappen waar hij voor kiest,” zegt Thomas, “dat is het belangrijkste in de gesprekken die we voeren. Alleen dan kan je zelf de juiste keuze maken.” Wat de klant moet snappen? Thomas: “Waar het over gaat en wat de voorwaarden precies inhouden. Bij veel hypotheekadviseurs houden ze klanten liever een beetje in het duister, dan hoeven ze minder vragen te beantwoorden. Daar geloven wij niet in. We nemen het net zo lang met je door tot je het zelf ook begrijpt.”

Aan alles gedacht

Thomas heeft ook advies gegeven over de dekking van de overlijdensrisicoverzekering. Jean-Paul: “Daar had ik natuurlijk ook geen ervaring mee. In overleg met Thomas heb ik er nu er eentje gekozen. In eerste instantie had ik ik mijn twijfels omdat ik pas 36 ben, maar nadat Thomas me erover had uitgelegd was ik overtuigd van de noodzaak ervan.”

Snel geregeld

Jean-Paul heeft een druk leven is vaak onderweg. “Dat ik niet langs hoefde te komen vond ik eigenlijk heel handig! Daarom was het wel belangrijk dat ik snel antwoord kreeg. Maar dat ging heel goed en uiteindelijk was de hypotheek binnen 5 weken geregeld.”

En bevalt het huis in Almere? “Zeker, er moet nog wel wat aan gebeuren, maar daar kan Frits helaas niet bij helpen.”