Veelgestelde vragen

Niet gevonden wat je zocht? Geen zorgen, we hebben hier de meest voorkomende veelgestelde vragen voor je verzameld. Nog meer vragen? Een overzicht kun je vinden op onze FAQ pagina

Hoe werkt Frits?

Onze hypotheekadviseurs gebruiken geen moeilijke woorden of ingewikkelde termen. In jouw dashboard zie jij alles wat zij zien: iedere bank, elke rente en alle voorwaarden. Hierdoor zit jij zelf aan de knoppen en begrijp jij ons hypotheekadvies zó goed, dat je het kunt navertellen. Ons advies is dé combinatie van mens en machine, rekenkracht en inlevingsvermogen. Of je nu meer ruimte zoekt in vierkante meters, of in je maandlasten. Een onbezorgd gevoel en de beste keuze: je fixt het samen met Frits.

Wat kun je verwachten van een eerste hypotheekgesprek?

Je kunt kiezen of je met je hypotheekadviseur wilt bellen of videobellen. Tijdens dit gesprek kun je in jouw persoonlijke dashboard meekijken zodat je kunt zien welke analyses en berekeningen er gemaakt worden. Ook kun je deze berekeningen later terugzien of zelf aanpassen. We vinden het belangrijk dat dit gesprek zo concreet mogelijk voor je is, daarom wordt in dit gesprek al 80% besproken.

Is Frits écht onafhankelijk?

Daar is maar één antwoord op mogelijk: ja! We werken alleen in jouw belang en dus niet voor andere banken. Omdat we álle banken vergelijken, kunnen we je precies vertellen wat de beste rente en voorwaarden zijn voor jouw situatie.

Bij hoeveel banken kan ik terecht via Frits?

Dit zijn de banken waar je terecht kunt: ABN AMRO, Aegon, Argenta, ASN Bank, ASR, Attens Hypotheken, Allianz, BijBouwe, BLG Wonen, Centraal Beheer, Florius, Holland Woont, Hypotrust, ING, IQWOON, Lloyds Bank (Bank of Scotland), Lot Hypotheken, Merius, MUNT Hypotheken, Nationale Nederlanden, NIBC, Obvion, Reaal, Rabobank, Robuust Hypotheken, Syntrus Achmea, Tellius Hypotheken, Triodos Bank, Tulp Hypotheken, Venn Hypotheken, Woonfonds, WoonNu en Vista.

Dit zijn de banken waar je niet terecht kunt, omdat zij bijvoorbeeld niet meer bestaan of niet via een tussenpersoon hypotheken afsluiten: Regiobank, SNS, Handelsbanken, Hypotrust Goede Start Hypotheek, Moneyou, Regiobank, Philips Pensioenfonds (PPF), SKP HQ (label van de Hypotheker) en Van Lanschot. Lees meer over het hypotheekadvies.

Hoeveel kost hypotheekadvies bij Frits?

Over de prijzen van onze diensten zijn we graag zo transparant mogelijk. We werken daarom met vaste tarieven. Heb jij een speciale situatie? Dan betaal je soms wat extra omdat het de adviseur meer werk kost. 

Hoe bereid ik mezelf voor op een hypotheekgesprek?

Hoe meer gegevens je adviseur al van jou heeft, hoe beter hij kan helpen. Je hoeft niks, maar we raden je dus aan om alvast naar jouw eigen Frits dashboard te gaan en jouw gegevens verder in te vullen. Als je dat doet, kun je ook al vóór je gesprek spelen met de rekentool in je dashboard. Die is veel uitgebreider dan onze rekentool op de website! Zo zie je daar je opties bij verschillende banken met allerlei rentevaste perioden en hypotheekvormen. Als je jouw hypotheekgesprek hebt ingepland, sturen wij je een e-mail met een afspraakbevestiging. In deze mail vind je een link naar je Frits dashboard, zodat je jouw gegevens kunt invullen.

Klanten over Frits hypotheekadvies

Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.

Kiyoh
1123 beoordelingen
Rating Image 9.6
Moeizaam begin, wordt vervolgd en evt aangepast
Gesprek aangevraagd en afspraak gemaakt. Waslijst aan vragen ingevuld. Op tijdstip afspraak: geen telefoon gehad. Wel vantevoren 4 reminders dat ik toch echt de afspraak niet moet vergeten. Gebeld, gemaild. Eigenlijk juffrouw aan de lijn die bevestigd dat ik een afspraak had. Ze stuurt adviseur een bericht. Geen reacties. Ik nogmaals bericht gestuurd naar adviseur. Krijg ik gisteren doodleuk een bericht van die adviseur dat ik een afspraak heb aangevraagd. Inmiddels tel contact met excuses en voor woensdag een gesprek. Was een misverstand. Ze krijgen nu voordeel van de twijfel.

Gesprek aangevraagd en afspraak gemaakt. Waslijst aan vragen ingevuld. Op tijdstip afspraak: geen telefoon gehad. Wel vantevoren 4 reminders dat ik toch echt de afspraak niet moet vergeten. Gebeld, gemaild. Eigenlijk juffrouw aan de lijn die bevestigd dat ik een afspraak had. Ze stuurt adviseur een ...

Ferd uit Eindhoven
23-02-2024
Aanrader, fijne manier van werken!
Prettig, zorgvuldig, kundig, laagdrempelig. Snelle reacties van de adviseur en dat online dossier werkt echt fantastisch. Zo fijn om op die manier alles te uploaden, de berekening voor je ogen te zien ontstaan, en naderhand goed na te kunnen kijken wat er nou precies besproken is. Daardoor een stuk meer inzicht en controle.

Prettig, zorgvuldig, kundig, laagdrempelig. Snelle reacties van de adviseur en dat online dossier werkt echt fantastisch. Zo fijn om op die manier alles te uploaden, de berekening voor je ogen te zien ontstaan, en naderhand goed na te kunnen kijken wat er nou precies besproken is. Daardoor een stuk ...

Inrke uit Bos
21-02-2024
Uitstekende Hypotheekadviseur
Ik heb het genoegen gehad om met Henk-Jan Gijpstra van Frits samen te werken tijdens twee aankooptrajecten. Zijn ervaring is duidelijk zichtbaar in zijn werk. Hij kijkt zorgvuldig naar de persoonlijke situatie, bestaande bezittingen en verplichtingen, en denkt mee over de beste oplossing. Wat ik bijzonder waardeer is zijn flexibiliteit en snelle reactietijd. Het digitale dashboard van Frits met documentendossier, inzicht in hypotheekverstrekkers en hun voorwaarden, en de vergelijking van scenario’s zijn allemaal zeer inzichtelijk en hebben enorm geholpen bij het maken van de keuze. Na de beslissing werd de hypotheek zeer snel geregeld door de adviseur en het backoffice team. Frits is een uitstekend bedrijf, met scherpe tarieven, maar ook met flexibiliteit en deskundig advies. Ik wil Frits en Henk-Jan Gijpstra zeker aanbevelen voor iedereen die op zoek is naar deskundig hypotheekadvies. Hun professionaliteit en toewijding aan klanttevredenheid zijn ongeëvenaard. Dank je wel voor de geweldige service!

Ik heb het genoegen gehad om met Henk-Jan Gijpstra van Frits samen te werken tijdens twee aankooptrajecten. Zijn ervaring is duidelijk zichtbaar in zijn werk. Hij kijkt zorgvuldig naar de persoonlijke situatie, bestaande bezittingen en verplichtingen, en denkt mee over de beste oplossing. Wat ik bij...

Andriy uit Nieuwegein
19-02-2024
Heel tevreden
Wij zijn erg tevreden met hoe het proces is verlopen met Judie als adviseur en Nico op de backoffice. Judie heeft heel veel kennis en ervaring en kon ondanks dat ze genoeg te doen had, altijd op korte termijn tijd voor ons vrijmaken. Ook waren de gesprekken altijd erg leuk en persoonlijk. Het dashboard is super prettig en geeft veel overzicht. Bedankt voor de goede service!

Wij zijn erg tevreden met hoe het proces is verlopen met Judie als adviseur en Nico op de backoffice. Judie heeft heel veel kennis en ervaring en kon ondanks dat ze genoeg te doen had, altijd op korte termijn tijd voor ons vrijmaken. Ook waren de gesprekken altijd erg leuk en persoonlijk. Het dashbo...

Marjan uit Den Haag
3-02-2024
Snel, heldere uitleg, prettig persoonlijk contact
We hebben het persoonlijk contact met Judie als heel prettig ervaren. Ze was zowel op de mail als tijdens de video-meetings heel behulpzaam en meedenkend en helder met uitleggen. Het was voor ons een tweede keer dat we een hypotheek afsloten met Frits. We zijn een tevreden klant.

We hebben het persoonlijk contact met Judie als heel prettig ervaren. Ze was zowel op de mail als tijdens de video-meetings heel behulpzaam en meedenkend en helder met uitleggen. Het was voor ons een tweede keer dat we een hypotheek afsloten met Frits. We zijn een tevreden klant.

Mariska uit Bussum
30-01-2024
Heel erg tevreden
De combinatie van online platform en persoonlijk contact werkt erg goed. Ikbefrits heeft ons erg goed geholpen een goede hypotheek te vinden.

De combinatie van online platform en persoonlijk contact werkt erg goed. Ikbefrits heeft ons erg goed geholpen een goede hypotheek te vinden.

Job uit Amsterdam
30-01-2024
Flexibel en helder, top ervaring met onze adviseur Marcel
Marcel was zowel op de mail als tijdens de video-meetings een behulpzaam en prettig persoon, die pro-actief adviseerde op basis van onze situatie. Hij was geduldig en legde alles duidelijk uit, met een goede balans tussen professionele en persoonlijke communicatie. We zijn blij met onze hypotheek bij een duurzame bank.

Marcel was zowel op de mail als tijdens de video-meetings een behulpzaam en prettig persoon, die pro-actief adviseerde op basis van onze situatie. Hij was geduldig en legde alles duidelijk uit, met een goede balans tussen professionele en persoonlijke communicatie. We zijn blij met onze hypotheek bi...

Kelly uit Rotterdam
29-01-2024
Zeer prettige samenwerking
Zeer ptetig samengewerkt. Helderde uitleg over alle opties

Zeer ptetig samengewerkt. Helderde uitleg over alle opties

Willem Martens uit Den Haag
22-01-2024
Tegelijkertijd heel persoonlijk én professioneel geholpen, knap hoor!
Wouter en Mieke hebben ons door het hele proces heen een erg goed gevoel gegeven. Na een paar prettige video-meetings met Wouter zijn we erg professioneel geholpen en is alles van een leien dakje verlopen. We voelden ons gehoord en hebben nu een mooie hypotheek bij een duurzame bank! Aanrader! Aaron en Matties

Wouter en Mieke hebben ons door het hele proces heen een erg goed gevoel gegeven. Na een paar prettige video-meetings met Wouter zijn we erg professioneel geholpen en is alles van een leien dakje verlopen. We voelden ons gehoord en hebben nu een mooie hypotheek bij een duurzame bank! Aanrader! Aar...

Matties uit Amsterdam
21-01-2024
Vertrouwen
Als starters was het erg fijn om met de consumentenbond te praten. Onze adviseur nam ons mee in het proces en legde alles duidelijk uit. Dit zorgde ervoor dat we vertouwen kregen in deze adviseur

Als starters was het erg fijn om met de consumentenbond te praten. Onze adviseur nam ons mee in het proces en legde alles duidelijk uit. Dit zorgde ervoor dat we vertouwen kregen in deze adviseur

Menno Hoefnagels uit Tiel
17-01-2024
Helder en professioneel
Het proces voor de hypotheek was fijn. Wat het fijn maakte was dat het advies goed gericht was op onze persoonlijke situatie en plannen. De communicatie was helder en snel.

Het proces voor de hypotheek was fijn. Wat het fijn maakte was dat het advies goed gericht was op onze persoonlijke situatie en plannen. De communicatie was helder en snel.

Iris uit Delft
15-01-2024
Uitstekend
Goed geholpen door Marceau. Duidelijk uitgelegd gekregen hoe en wat te doen.

Goed geholpen door Marceau. Duidelijk uitgelegd gekregen hoe en wat te doen.

Justin uit Wolvega
15-01-2024
Snelle en duidelijke hulp! Zeer tevreden.
De Fritsadviseur is zeer duidelijk en accuraat. Geen ingewikkelde taal. Het dashboard is heerlijk werken en geeft ook goed inzicht. De afspraak was zeer snel gemaakt. M.a.w. heel fijn om met Frits te werken!

De Fritsadviseur is zeer duidelijk en accuraat. Geen ingewikkelde taal. Het dashboard is heerlijk werken en geeft ook goed inzicht. De afspraak was zeer snel gemaakt. M.a.w. heel fijn om met Frits te werken!

Clemens Pronk uit ZIerikzee
12-01-2024
Duidelijk en snel
Goed geholpen door Marceau, Marco en Nico. Op vragen zowel via het contactformulier als de mail werd snel en persoonlijk gereageerd. Dashboard maakt het erg makkelijk en overzichtelijk.

Goed geholpen door Marceau, Marco en Nico. Op vragen zowel via het contactformulier als de mail werd snel en persoonlijk gereageerd. Dashboard maakt het erg makkelijk en overzichtelijk.

Mike uit Amstelveen
10-01-2024
Uitstekend en tot in de puntjes geregeld
Op alle vlakken heel goed geholpen, persoonlijk en snel contact, advies in detail uitgewerkt gegeven persoonlijke complexiteit en soepel werkende portal

Op alle vlakken heel goed geholpen, persoonlijk en snel contact, advies in detail uitgewerkt gegeven persoonlijke complexiteit en soepel werkende portal

Joran Ribbink uit Helmond
8-01-2024

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.