Help en contact

Bij het oversluiten van je hypotheek kun je vaak besparen, ondanks de kosten. Ook zijn er een aantal valkuilen bij het oversluiten van je hypotheek die je makkelijk kunt vermijden. Dit stappenplan bereidt je voor van A tot Z.

Banner_Image

Bereken direct wat jij kunt lenen

Slimme én betrouwbare rekentools voor het beste resultaat

shield_icon

Ontwikkeld in samenwerking met Consumentenbond

shield_icon

Ontwikkeld in samenwerking met Consumentenbond

shield_icon

Ontwikkeld in samenwerking met Consumentenbond

Zó fixt Frits de hypotheekmarkt

De hypotheekmarkt rammelt. Kleine lettertjes, onduidelijke berekeningen en moeilijke termen; het overzicht is soms ver te zoeken. Banken maken hier slim gebruik van, waardoor je in het ergste geval onnodig veel geld betaalt!

Frits fixt dit door misstanden in de hypotheekwereld aan het licht te brengen. Benieuwd hoe we dit doen? Hier staan een paar voorbeelden waar we trots op zijn.

2022
2022

Risico’s van verzilverhypotheken

Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk.

2022
2022

Risico’s van verzilverhypotheken

Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk.

2022
2022

Risico’s van verzilverhypotheken

Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk.

2022
2022

Risico’s van verzilverhypotheken

Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk.

2022
2022

Risico’s van verzilverhypotheken

Frits ontdekte bij een controle in 2020 dat Van Lanschot bij het berekenen van oversluitboetes een foute rekenmethode gebruikte. De bank maakte hierdoor duizenden euro’s winst op deze boetes, wat wettelijk niet is toegestaan. Financieel klachteninstituut Kifid stelde, na aandacht van consumentenprogramma Radar, klanten van Van Lanschot in het gelijk.

Klanten over onze rekentools

Complimentjes of kritiek? Opmerkingen of tips? Lucht hier je hart of lees wat anderen van ons vinden.

Kiyoh
1405 beoordelingen
Rating Image 9.7
Wij zijn erg kundig en snel gehopelpen door Eline via Frits!
Eline heeft ons zeer adequaat geholpen met het financieel rondkrijgen van de aankoop van onze eerste woning! Wij kwamen totaal onvoorbereid bij haar aan, en zij heeft ons overal rustig doorheen geloosd. Zeer aan te bevelen.

Eline heeft ons zeer adequaat geholpen met het financieel rondkrijgen van de aankoop van onze eerste woning! Wij kwamen totaal onvoorbereid bij haar a...

Rosa uit Amsterdam
6-12-2025
Zeer te spreken over de pro-actieve houding van de adviseurs
Mogelijk om op zeer korte termijn afspraken in te plannen. Als er tijdens het gesprek vragen naar boven kwamen, werden deze meteen opgepakt en uitgezocht. Ook de digitale omgeving is erg inzichtelijk.

Mogelijk om op zeer korte termijn afspraken in te plannen. Als er tijdens het gesprek vragen naar boven kwamen, werden deze meteen opgepakt en uitgezo...

Veerle uit Utrecht
6-12-2025
Vriendelijk, duidelijk en efficiënt
Via de Consumentenbond hebben wij contact gelegd met Karin de Jonge, Hypotheekadviseur. Consumentenbond heeft voor hypotheekadvies een samenwerking met ikbenfrits. Vanaf het begin af aan was het contact prettig , voelden wij ons goed begrepen en werd er constructief met ons meegedacht. Zij heeft ons soepel door het proces geloodst en als er soms wat moeilijkere hobbels waren te nemen, dan wist Karin ons altijd gerust te stellen. Dat gaf ons rust en vertrouwen. De tool van ikbenfrits werkt heel fijn. Allerlei scenario's kunnen binnen enkele seconden worden doorgerekend en getoond. Consumentenbond/Ikbenfrits werkt met een digitaal dashboard en de gesprekken zijn via videobellen. Dat vonden wij eigenlijk alleen maar prettig omdat er daardoor ook gemakkelijk even tussendoor een belafspraak kon worden gemaakt waarin we ontwikkelingen konden doorspreken. Al met al zijn wij zeer tevreden!

Via de Consumentenbond hebben wij contact gelegd met Karin de Jonge, Hypotheekadviseur. Consumentenbond heeft voor hypotheekadvies een samenwerking me...

Ellen uit Leiden
5-12-2025
Prettige samenwerking met snelle en fijne communicatie
We hadden enige spoed bij het aanvragen van onze allereerste hypotheek, en ik ben Frits heeft ons in dit proces erg goed en snel bij geholpen. Bij vragen kregen we snel antwoord, en bij het advies zijn we goed meegenomen door Edgar.

We hadden enige spoed bij het aanvragen van onze allereerste hypotheek, en ik ben Frits heeft ons in dit proces erg goed en snel bij geholpen. Bij vra...

Sam uit Den Haag
5-12-2025
Heel goed geholpen en geadviseerd door Frits!
Ik ben heel goed geholpen door Frits bij het afsluiten van mijn eerste hypotheek. Ik vond het hele proces best spannend, maar werd heel goed begeleid en geadviseerd door Gea. Zij kon mij ook goed geruststellen en informeren wanneer ik het proces zelf even niet meer overzag. Gea is heel kundig en schakelde snel wanneer dit nodig was. Ook Lois heeft me goed geholpen met het aanleveren van alle juiste documenten en het herinneren aan de deadlines. Kortom, ik ben heel blij met de hulp die ik via Frits heb gekregen!

Ik ben heel goed geholpen door Frits bij het afsluiten van mijn eerste hypotheek. Ik vond het hele proces best spannend, maar werd heel goed begeleid ...

Josephine uit Amsterdam
4-12-2025
Vriendelijkheid
Vanaf dag één tot aan het einde wordt je begeleid. Je kan altijd contact opnemen, zowel telefonisch dan wel via per email. Goede adviezen en uitleg van het product wat je nodig hebt. Kortom heel fijn.

Vanaf dag één tot aan het einde wordt je begeleid. Je kan altijd contact opnemen, zowel telefonisch dan wel via per email. Goede adviezen en uitleg va...

Helena uit Purmerend
3-12-2025
Ze doen top werk!!
Brian en Roy hebben me zo mensvriendelijk geholpen. Geen woorden voor hun top service. Het geen onmogelijk lijkt voor velen is uiteindelijk mogelijk geworden. Mijn eigen huis!!! Twijfel je nog.......kies voor Frits hypotheken Ze zijn super snel.. Ze doen hun werk heel goed!!

Brian en Roy hebben me zo mensvriendelijk geholpen. Geen woorden voor hun top service. Het geen onmogelijk lijkt voor velen is uiteindelijk mogelijk g...

Vanessa uit Amsterdam
3-12-2025
Erg behulpzame en vriendelijke hypotheekadviseur
Mijn eerste hypotheek afgesloten als starter. Erg blij de begeleiding die ik vanuit Fris heb gekregen. Edgar is een vriendelijke hypotheekadviseur die snel kan schakelen en alles duidelijk en snel voor je regelt. Ik kan het alleen maar aanbevelen.

Mijn eerste hypotheek afgesloten als starter. Erg blij de begeleiding die ik vanuit Fris heb gekregen. Edgar is een vriendelijke hypotheekadviseur die...

Fred uit Leiden
3-12-2025
duidelijk advies gehad van Edwin van Roekel
Edwin, luisterde goed naar onze wensen, en gaf ons goed advies. Heeft het gehele traject met rust en duidelijkheid met ons doorgelopen.

Edwin, luisterde goed naar onze wensen, en gaf ons goed advies. Heeft het gehele traject met rust en duidelijkheid met ons doorgelopen.

Ed en Adriana uit Almere
2-12-2025
Fijn advies!
Goed advies en snelle reactietijd

Goed advies en snelle reactietijd

Fleur uit Haarlem
2-12-2025
Super goede ervaring
Goed en snel geholpen voor een hypotheek, precies wat wil je wilt!

Goed en snel geholpen voor een hypotheek, precies wat wil je wilt!

Niek uit Eindhoven
1-12-2025
Koen, bedankt voor alles!
Opeens was het gelukt: mijn bod werd geaccepteerd. En dan? In de wirwar van een huis kopen en het bijbehorende hypothekenland wist Koen precies de rust en duidelijkheid te brengen die ik nodig had (en mij zo nu en dan gerust te stellen dat alles goed ging komen). Hij gaf me het gevoel dat geen enkele vraag teveel was en nam altijd de tijd om alles helder uit te leggen. Hij dacht écht met mij mee — niet vanuit zijn eigen belang, maar om ervoor te zorgen dat ik de best mogelijke hypotheek heb kunnen afsluiten. Dankzij zijn betrokkenheid en expertise voelde het hele proces overzichtelijk en vertrouwd. Absoluut een aanrader!

Opeens was het gelukt: mijn bod werd geaccepteerd. En dan? In de wirwar van een huis kopen en het bijbehorende hypothekenland wist Koen precies de rus...

Esmee uit Amsterdam
1-12-2025
Lisette, wat ben je een kanjer!
We hebben goed onderzocht naar een hypotheek adviseur. Frits kwam naar boven als toegankelijk en vriendelijk systeem. En jaaa, daarboven op hadden wij een fantastische adviseur - Lisette. Zij heeft ons ontzettend goed geholpen met het begrijpen van het process, en daarnaast ook ondersteuning dag en nacht. Ontzettend bedankt voor alles!

We hebben goed onderzocht naar een hypotheek adviseur. Frits kwam naar boven als toegankelijk en vriendelijk systeem. En jaaa, daarboven op hadden wij...

Tom Jozef uit Amsterdam
1-12-2025
Top ervaring
Professionele hypohteekadviseurs met zeer goede back-office afhandeling.

Professionele hypohteekadviseurs met zeer goede back-office afhandeling.

Jeroen uit Apeldoorn
1-12-2025
Goede front-office ( adviseur) , backoffice minder.
Uitstekende ervaring met hypotheekadviseur , administratieve afhandeling back-office was matig. Documenten vanuit backoffice aangedragen dus zelf goed controleren alvorens te tekenen .

Uitstekende ervaring met hypotheekadviseur , administratieve afhandeling back-office was matig. Documenten vanuit backoffice aangedragen dus zelf goed...

Hans uit Purmerend
29-11-2025

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief boordevol tips, hypotheeknieuws en aanbevelingen.